csaknem?!

Költői kérdések, panaszok, hülyeségek - a hétköznapok élményeivel fűszerezve.

Friss topikok

Linkblog

Címkék

access (1) all (1) allee (1) android (1) bkv (1) budapest (1) ciki (2) csatornafedél (1) életveszély (1) eper (1) fordítás (1) google (1) humor (1) konnektor (1) lejátszó (1) lidl (1) máv (1) music (1) narancs (1) nincs tovább (1) rádió (1) rágó (1) stream (1) telefon (1) tesco (1) város (1) vásárlás (1) villamos (1) zárva (1) zene (1) Címkefelhő

Tiszavirág életű konnektorok a Máv-Start Intercity járatain

2009.11.25. 10:17 csaknem?!

A Máv-Start vonatoknál már évek óta probléma, hogy nincsenek felszerelve konnektorokkal. Tőlünk nyugatabbra ez nem tűnik megoldhatatlan feladatnak, de itthon úgy látszik már a próbálkozásnál is beletörött a bicska. Nézzük a kronológiáját

 

 

Pár éve, ha áramra volt szüksége az utasnak vonatozás alkalmával, akkor Intercity-n utazva két lehetőség közül választhatott, ha konnektorhoz akart jutni:

- vagy közvetlenül az ajtó melletti ülőhelyre kérte a helyjegyét (ami a 11-es számú lehet, ha emlékezetem nem csal)

- vagy ha éppen nem ült ott senki, akkor máshova szóló jegyével odaült.

Mindezt azért, mert ott majd’ minden vasúti kocsiban van 1db konnektor az ülés mögött. Gondolom takarítógép(ek) számára (bár azt nem nagyon láttak még a vonatok), akkor talán inkább valami szervízkonnektor célzattal. Így aki oda kéri a jegyét vagy oda tud ülni, annak többé-kevésbé van áram, tudja használni egy hosszabb úton a notebookját, vagy fel tudja tölteni az éppen lemerült mobilját.

 

Külföldi Eurocity vonatokon, főleg ha ÖBB vagy CFR kocsikról beszélünk, akkor általában volt/van minden ülésnél 1-2 konnektor, így ott nincs probléma, a baj csak az, hogy EC vonatok nem nagyon közlekednek belföldön, mint azt tudjuk ugyebár.

 

Pár hónapja észrevettem, hogy egyes magyar IC-ken is van már az ülések fölött (jól eldugva a függönyök mögött) konnektor. Akkor ezt örömmel nyugtáztam és használtam is. Ekkortájt a Máv-Figyelő blogon az egyik panaszlevél kommentjei között felbukkant a hír, hogy igen, bezonyám, a Máv-Start halad a korral és valamiféle nagyszervíz alkalmával minden IC kocsijukat felszerelik áramvételi lehetőséggel. Hurrá!

 

Az új vonatokon viszont sajnos ismét megfeledkeztek rólunk, utasokról, ugyanis a Talenteken megint 1db (!!!), igen 1db konnektor van. Igaz, ezeket a vonatokat ugyan elővárosi járatnak titulálják, de könyörgöm Győr az nem előváros, bármennyire is szeretnénk. A menetidő több mint 2 óra hosszú, tehát ilyenkor elvárható lenne egy bizonyos felszereltség, gondolok itt a hosszabb távon kényelmetlen ülések alkalmatlanságára is. Ha azt az egy szem konnektort akarjuk használni, ami a Talenteken van, akkor élvezhetjük a WC előtti lehajtható ülőhelyek nyújtotta komfortot utazásunk során, mivel oda sikerült elhelyezniük azt. A 3. generációs IC-ken nem tudom működnek-e még, ha egyáltalán vannak konnektorok, de felesleges említeni is, mert annyira kevés ilyen kocsi van, mint a fehér holló.

 

A konnektorok megjelenésnek öröme nem tartott sokáig, egész pontosan tegnapig. Akkor ért a hidegzuhany, elvileg itt a vége a dolognak. Hiába dugtam be a notebookom töltőjét, nem kapott áramot. Gondoltam biztos éppen nincs benne áram, de majd lesz. Nem, nem lett és az egyébként kedves kalauz tájékoztatott, az áram hollétérről érdeklődvén, hogy a sok utaspanasz miatt megszüntették (!!!). Köpni-nyelni nem tudtam, a pontos technikai részleteket nem ismerem, de ha a német, osztrák, angol stb. vonatokon működik a dolog, akkor nem értem itthon mi a probléma már megint?               

 

Tán szükség lenne egy új köz(mutyi)beszerzést kiírni a probléma megoldására? Talán beszerelés előtt kellett volna normális rendszert tervezni? Ezt én nem tudom, csak azt, hogy a plusz 540/400Ft-ért elvár(hat)na valamit az ember.

 

Nem működő légkondik és légcserélők, koszos, szutykos vécék és vonatok, színvonaltalan büfékocsik, állandó késések, nem létező vagy működő konnektorok, kétszer eladott és/vagy foglalásnál nem választható ülőhelyek, sajnos ezek nem azok, amik komfortosabbá teszik az utat egy-egy ilyen járaton. Az meg nem ér meg plusz 540/400Ft-ot, hogy a pót/helyjegyes vonatok nem állnak meg minden bokorban, ezért ennél valamivel több extrát kellene nyújtani, akár magasabb áron is, de legyen mögötte szolgáltatás, főleg amikor a Máv-Start komfortdíjról beszél az ilyen jegyek kapcsán. Mostantól megint fájó szívvel fogom kifizetni a pótjegy árát, mert felmerül bennem a kérdés, miért is fizetünk?

 

U.I.: Luxus lett volna kiírni az ajtókra, vagy ne adj isten minden konnektorhoz, hogy üzemen kívül vagy valami hasonló?

 

 

 

 

komment

Címkék: máv konnektor nincs tovább

A bejegyzés trackback címe:

https://csaknem.blog.hu/api/trackback/id/tr461550971
süti beállítások módosítása